Odgovori 
 
Ocena Teme:
  • 0 Glasova - 0 Prosečno
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes B180, 100 hiljada presao,2006, da ili ne?
05-03-2012, 01:28 PM
Poruka: #2
RE: Mercedes B180, 100 hiljada presao,2006, da ili ne?
Monovolumen? I jeste i nije. Karavan? I jeste i nije. Compact Sports Tourer? Može i to. Zapravo, Mercedes B klase jeste zanimljiva kombinacija svega nabrojanog i nova karika u nizu dokaza da granice između klasa gube smisao. Dimenzijama B klasa spada među malo veće kompakte i popunjava "rupu" između "male" A klase i klasične limuzine kao što je C klasa...
Mercedesovi stručnjaci su u modelu B klasa iskombinovali inovativnu arhitekturu i monovolimenski osećaj unutrašnjosti A klase sa prestižom i elegancijom E klase. Rezultat je automobil što objedinjuje porodično vozilo, automobil za slobodno vreme koji nudi puno prostora, ali i poslovni automobil. Dužina od 4,27 metara svrstava B klasu među veće kompakte, a zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju od 2.778 mm prostora ima kao u S limuzini. Čak 70 procenata ukupne dužine B klase iskorišćeno je za smeštaj putnika i prtljaga. Ušteda u prostoru za motor i menjač postignuta je korišćenjem tzv. "sendvič konstrukcije", gde se motor i menjač delom nalaze u kratkom prednjem motorskom prostoru, a delom ispod putničkog prostora. Pogađate, ovaj koncept preuzet je od manjeg brata, A klase, sa kojim B deli vešanje, motore i menjače.
Što se tiče dizajna Mercedes B klasa još jednom nam dokazuje da je evolucija umesto revolucije moto koji donosi rezultate i od kojeg nemačka kompanija već godinama ne odstupa. Naduvana karoserija A klase sledi dokazano profitabilnu formulu, pa nove linije i obrisi samo dodatno potvrđuju snažnu pripadnost Mercedes porodici. Već posle par minuta druženja sa Mercedes B klasom zaključujemo da je automobil najprivlačniji spreda, a najzanimljiviji pozadi. Opšti utisak o izgledu B klase najsnažniji je spreda. Kombinacija mekanih i oštrih linija prednjeg dela i vetrobranskog stakla razvučenog maksimalno u širinu daju sportski, pomalo agresivan utisak. Izdignuti poklopac motora koji se u V formi sužava prema sredini ostavljajući bokove na nižem nivou, sugeriše mišićavost i snagu automobila. Zadnji deo B klase deluje stisnuto, pomalo na silu skraćen, iako nije odbojan. "Automobil uživo izgleda glomaznije i masivnije nego na fotografijama. Atraktivan je i vozeći ga Beogradskim ulicama privlačio je poglede na svakom koraku. Iako dizajnom prednjeg dela podseća na A klasu, B klasa ima nešto svoje neobično. Izgled je zanimljiv, ali nije isto efektan iz svakog ugla. Kod B klase primećujem izdužene proporcije, mišićave bokove i stakla koja su duža i niža, što nije karakteristično za MPV modele." - svoje impresije o B klasi započnje Vladan Petrović, petostruki državni reli šampion.

Najzanimljiviji deo B klase jeste njena unutrašnjost. Već prilikom ulaska u automobil osećamo prednosti "sendvič konstrukcije", jer je pod od zemlje udaljen velikih 45 centimetara. Time su inženjeri Mercedes-Benza uspeli ne samo da olakšaju ulazak i izlazak iz automobila, koji prosto ne osetite, već je u pitanju savršeno rešenje i sa gledišta bezbednosti. Vozač koji je imao iskustva sa A klasom, u B klasi oseća se kao kod kuće, ali moramo priznati da se već po ulasku u automobil oseća 21 centimetar veće međuosovinsko rastojanje. Prostranost kabine izdašnija je nego što se može naslutiti spolja. Čak ni osobe iznad prosečne visine u B klasi ne sede ukošenih nogu ili pognute glave. Vladan Petrović potvrdio nam je specifičnost Mercedesove koncepcije: "Ulazak u automobil je neobično lagan, kao i izlazak iz njega. U B klasi sedi se pivišeno u odnosu na podlogu, ali kada pronađete idealan položaj, zaboravite da sedite visoko. Samo Vas retrovizori, koji su položeni neobično nisko, podsećaju na to. Sve pohvale inženjerima Mercedesa za vozačevu ergonomiju. Sve je na idealnom mestu, baš tamo gde očekujete da bude. Sedišta su jasno profilisana i pružaju lep osećaj u vožnji i puno povratnih informacija. Ono što primećujem, a što je karakteristično za Mercedes jeste položaj volana, koji je pod uglom od skoro 90 stepeni u odnosu na instrument tablu i to mi sd jako sviđa. Ako moramo tražiti mane, onda je to širok A stub koji ometa bočni pogled npr. prilkom izlasa iz bočnih u glavnu ulicu, a smeta i prilikom prolazaka kroz veće serpentine."

Kokpit automobila, takođe, je identičan kao onaj u A klasi, kao i volan i funkcije na njemu. U svakom slučaju prikladne komande osiguravaju sigurnu i ugodnu vožnju u ovom automobilu, što je, takođe odlika većine Mercedesovih modela. Enterijer B klase ističe se i varijabilnošću i visokim kvalitetom, što je odlika Mercedesovih automobila. Dakle, kokpit je izrađen u klasičnom stilu koji preferira funkcionalnost i upotrebljivost, bez bespotrebnih šljaštećih i sofisticiranih ekrana i funkcija. Sve je podređeno vozaču i njegovom sigurnom ovladavanju komandama. Zadnja klupa može se sklopiti, a prtljažnik u osnovi nudi zapreminu od 544 litara, dok se preklapanjem zadnjih sedišta podiže na 1.530 litara. Uz pomoć sistema EASY-VARIO ili EASY-VARIO-PLUS moguće je povećati taj prostor do 2245l. Pristup prtljažniku je ergonomski odlično oblikovan i omogućava prevoz kabastijih predmeta. Već standardna oprema B klase uključuje klima uređaj, centralno zaključavanje, elektirčne podizače prozora, kompletan set vazdušnih jastuka, ABS, ESP, BAS...

Test automobil, model B 180 CDI pogonjen je savremenim turbodizel četvorocilindričnim agregatom zapremine 1991 cm3. Agregat razvija 109 konjskih snaga pri 4.200 o/min i Obrtni moment od 250 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja radilice od 1.600 do 2.600/min. Samo 54 konjske snage po litri zapremine ukazuje na "rasterećenost" agregata, ali činjenica da iz mesta do "stotke" automobil težak preko 1.4 tone ubrzava za samo 11,3 sekunde i postiže maksimalnih preko 180 km/h, uz prosečnu potrošnju od 5,5 litara na 100 km, govore o kvalitetu modela B 180 CDI. Ono što nas je istinski iznenadilo jeste potrošnja goriva. Precizan putni računar na otvorenom putu često nam je ispisivao prosečnu potrošnju manju od 5 litara. Iako na papiru 11,3 s potrebne do stotke ne oduševljavaju, za volanom B klase osećaj je sasvim drugačiji. Međuubrzanja su izuzetno uverljiva i stvaraju osećaj da agregat poseduje koji "konjić" više. Automobil snažno vuče u svim stepenima prenosa, pa čak i u šestom stepenu prenosa, koji je dužeg prenosnog odnosa. Za brzo preticanje potrebno je samo stisnuti gas i šaltanje u niži stepen biće potrebno samo u retkim situacijama. Utisci Vladan Petrovića o pogonskom agregatu su pozitivni: "Prepoznatljiv je zvuk motora Mercedesovih dizel motora. Na leru radi bučno sa prepoznatljivim neprigušenim i reskim zvukom. Iako se ne razbacuje konjskim snagama, motor je sasvim dovoljan za prosečnog kupca. Motor ne oduševljava brutalnim ubrzanjima, ali u B klasi obezbeđuje odličnu elastičnost i sigurna preticanja. Prijatno iznenađenje je i šestostepeni menjač koji mekano, nečujno i precizno upada u brzine. Menjač je odlično uparen sa motorom, i uvek ćete lako pronaći odgovarajući stepen prenosa, bez obzira na situaciju u kojoj se nalazite."
Iako je karoserija povišena, jedinstvena konstrukcija zadnjeg trapa oivičena snažnim nosačem u obliku slova "U" i prednje vešanje tipa McPherson, niže i šire gume elementi su koji kompenzuju rast visine. Dobrom i sigurnom "ležanju" na putu doprinosi i širok trag točkova, koji obezbeđuje da težište ostane nisko. Naginjanja karoserije su izuzetno mala, a reakcija sistema elektornske kontrole stabilnosti (ESP) osetićete samo u nesmotreno prebrzim ulascima u kratke krivine. Tada do izražaja dolazi i veća masa i veće dimenzije automobila koje umanjuju agilnost. "Čvrsta platforma i kvalitetno, tiho i čvrsto vešanje. Bez obzira na gabarite karoserije, oduševljava laka mogućnost namernog zabacivanja i ispravljanja putanje bez ljuljanja kao u nekom kompaktnom modelu. To me je prijatno iznenadilo. S obzirom na visinu od preko 1,6 metra, očekivao sam više ljuškanja, ali ništa od toga. B klasa se čvrsto drži puta, bez neprirodnog naginjanja, i osećaj je kao da vozite savršen kompaktni automobil. Na svakom metru oseća se zrelost Mercedesovog vešanja. Iako se od ovog proivođača očekuje udobnost kao u krstarici, B klasa pruža odličan osećaj u vožnji i dovoljno je agilna za bržu vožnju. Jedina mana je podupravljanje i tromost vešanja koja do izražaja dolaze samo u bržim prolascima kratkim oštrim krivinama, ali sve je u granicama sigurnog ponašanja na putu. Sviđa mi se i podešenost ESP sistema, koji radi uglađeno i tačno kada treba, bez iznenadnih i zbunjujućih reakcija."- zaključuje Vladan Petrović.
Mercedes-Benz nikada nije bio i nikada neće biti jeftin automobil. 27.246 Eura nije mala investicija, ali uz prostorne i funkcionalne kvalitete, ne treba zaboraviti na dokazane motore, filigranski kvalitet izrade, dobru opremljenost, i konačno, a možda i najvažnije, Mercedesov snažan imidž, koji svaku investiciju čini isplativom.
Pronađi sve korisnikove poruke
Citiraj ovu poruku u odgovoru
Odgovori 


Poruke U Ovoj Temi
RE: Mercedes B180, 100 hiljada presao,2006, da ili ne? - mojauto - 05-03-2012 01:28 PM
Awesome Product Blog - FrankJScott - 12-07-2023, 06:42 PM
Top Rated Product Info - FrankJScott - 01-06-2024, 10:39 PM
Useful Outdoor Clothing Tips - FrankJScott - 10-10-2023, 01:48 AM
Great Product Site - FrankJScott - 01-12-2024, 09:47 AM
High Rated Product Blog - FrankJScott - 03-04-2024, 11:06 PM

Skoči na Forum:


Korisnik(a) pregleda ovu temu: 1 Gost(a)